Izajás 62 globális 21 napos ima és böjt (2023. május 7-28.)
Jóval több mint 5 millió hívő vállalta, hogy 21 napon át (május 7-28.) legalább napi egy órát imádkozik Izraelért, hogy Isten Jeruzsálemre és Izraelre vonatkozó megváltási ígéretei és tervei növekedjenek. Néhányan egyedül imádkoznak majd, mások pedig ketten vagy többen (Mt 18:20) - virtuálisan vagy személyesen - otthonukban, irodájukban, kollégiumukban, gyülekezetükben stb.
Tízezer szolgálat összefogása - köztük Lou Engle, Jason Hubbard, Mike Bickle - szólít meg 1 millió hívőt, hogy vegyenek részt egy globális ünnepélyes gyűlésen (május 7-28.), hogy különböző módon böjtöljenek és imádkozzanak az Úr Izraellel kapcsolatos céljaiért ÉS kérjék Őt, hogy támasszon 100 millió közbenjárót Izraelért az Izajás 62,6-ban tett ígéretének megfelelően, hogy szuverén módon "állítson", "rendeljen" vagy " jelöljön meg" közbenjárókat, akik emlékeztetni fogják az Urat az Ő ígéreteire Jeruzsálemmel kapcsolatban, amíg Jézus vissza nem tér. Az Izajás 62:6 egy végidőkre szóló ígéret, amely most az egész földön felerősödőben van.
Falaidra, Jeruzsálem, őröket rendeltem [állítottam, RUF]; egész nap és egész éjjel, sohase hallgassanak! Ti, Akik az Urat emlékeztetitek [közbenjárók], ne legyen nyugtotok; és ne hagyjatok nyugtot neki, míg helyre nem állítja Jeruzsálemet, és dicsőséggé nem teszi a földön [Jézus visszajövetelekor]! (Iz 62,6-7 KNB)
A március 7-én meghirdetett böjt utáni első 3 hétben több mint 1 millióan tervezték, hogy különböző módokon részt vesznek. Május 7-re több mint 5 millióan tervezték, hogy különböző módokon részt vesznek ebben a 21 napos böjtben (egyesek vízzel, mások zöldségekkel vagy gyümölcslevekkel böjtölnek, vagy napi egy étkezést fogyasztanak, és vannak, akik étel helyett "médiától böjtölnek" stb.)
Különböző hívők különböző eszkatológiai álláspontot képviselnek. A Isaiah62Fast.com nem tárgyal semmilyen eszkatológiai álláspontot, hanem minden álláspontot képviselő hívőt hív, hogy ebben a 21 napban imádkozzon Jeruzsálemért és Izraelért.
Az IHOPKC imaterme elkötelezett amellett, hogy 3 héten keresztül (május 7-28.) dicsőítsen és imádkozzon éjjel-nappal Izraelért. Az IHOPKC teljes idejű szolgálói közül több mint 300-an személyesen elkötelezték magukat, hogy mind a 21 napon keresztül napi 6-12 órát töltenek az imateremben. Hálás vagyok a reakciójukért, hogy félreteszik a szokásos feladataik nagy részét, hogy ezt megtehessék! Az IHOPKC imaterme csak egy a sok központ közül, amelyek részt vesznek ebben. További információért arról, hogy a te gyülekezeted vagy szolgálatod hogyan lehet egy ilyen központ, lásd isaiah62fast.com vagy a Isaiah 62 Fast Facebook oldalt.
Az Isaiah62Fast.com weboldal olyan gyülekezeteket, szolgálatokat, bibliaköröket, ifjúsági csoportokat stb. keres, amelyek "központként" szeretnének működni, és 21 napon keresztül (május 7-28.) szolgálati anyagokat, rendszeres kommunikációt stb. biztosítanak mások mozgósítására. Ha szeretnéd, hogy a gyülekezeted vagy szolgálatod információi szerepeljenek az Isaiah62Fast.com oldalon, akkor kattints a linkre a további információkért.
Izrael nemzeti megtérése (ApCsel 3,19) és annak megvallása, hogy Jézus a Messiás (Mt 23,39) mélyen kapcsolódik Jézus második eljöveteléhez, a nagy missziós küldetéshoz és hogy legyen "élet a halálból" az egész föld számára (Róm 11,15).
Ez lesz az első alkalom a történelemben, hogy jóval több mint 1 millióan fognak napi 24 órán át, 21 napon keresztül imádkozni Isten Izraelre vonatkozó ígéreteiért. Ennek az imakezdeményezésnek az egyedisége önmagában is az idők jele, és Isten "kitűzött ideje egy még meg nem teremtett nemzedéknek", hogy közösen vegyenek részt az Ő Izraellel kapcsolatos céljaiban (Zsolt 102,14.19).
Te majd [...] megkönyörülsz Sionon [Jeruzsálemen], mert itt az ideje, hogy megkönyörülj rajta, valóban itt az [megszabott, KG] ideje! Jegyezzék fel ezt a jövendő nemzedéknek, hadd áldja az Urat az a nép, amelyet majd teremt. (Zsolt 102,14.19)
Ez a 21 napos böjt egy "globális Eszter-pillanat" (Eszter 4,14-16), amely jelentős előlege lesz a végső, döntő globális Eszter-pillanatnak, amikor hívők milliói fognak imádkozni, bátran kiállni Isten Izraellel kapcsolatos céljaiért (ahogyan azt a Szentírás mutatja), és kiállni Izrael mellett, miközben az antiszemitizmus növekszik Jézus visszatéréséig (Zak.14,1-5). Ez a böjt napjainkban is fontos, mivel Izraelnek több nagyon jelentős konfliktussal kell szembenéznie.
Mert ha te most némán hallgatsz [nem reagálsz], a zsidók kaphatnak módot máshonnan a szabadulásra és menekvésre [...] Ki tudja, nem éppen a mostani idők miatt jutottál-e királynői méltóságra? Eszter ezt üzente vissza Mordokajnak: 16Menj, és gyűjts össze minden zsidót [...], és böjtöljetek értem [...]! (Eszt 4,14-16)
Szeretetadományok zsidó szolgálatok támogatására
Felkérünk minden szolgálatot, amely részt vesz a globális ünnepélyes gyűlésünkön (május 7-28.), hogy gyűjtsenek rendszeres felajánlásokat zsidó testvéreink támogatására Izraelben és a nemzetek között. Kérd az Urat, hogy mutassa meg neked, melyik zsidó szolgálatnak adj, majd vedd fel velük közvetlenül a kapcsolatot.
Történelmi hatása lesz annak, ha több millió hívő adakozik a zsidó szolgálatoknak. Minden szolgálatot arra bátorítunk, hogy a 21 nap alatt gyűjtsenek adományokat a lelki közösségüktől, hogy május 28-a után átadhassák azokat a zsidó szolgálatoknak, akikben megbíznak, hogy szétosszák a rászorulók megsegítésére.
Az Úr megdicsőül, amikor az Ő népe Izajás 58. fejezetének szellemében imádkozik és böjtöl.
Nem ezt a böjtöt választottam-e... hogy leoldjam a súlyos terheket...? Nem az-e, hogy kenyereteket megosszátok az éhezőkkel...? (Iz 58:6-7)
Tiszta és szeplőtlen kegyesség az Isten és Atya előtt ez: meglátogatni [segíteni] az árvákat és az özvegyeket nyomorúságukban... (Jak 1,27)
A macedóniai pogány szentek megértették "kötelességüket", hogy anyagilag segítsék a jeruzsálemi szenteket.
Makedónia és Akhája ugyanis jónak látták, hogy gyűjtést rendezzenek a jeruzsálemi szentek szegényeinek. ...tartoznak is ezzel nekik [a pogány hívők a jeruzsálemi szenteknek], mert ha a népek részesültek az ő lelki javaikban [amelyeket Isten Izraelre bízott], akkor tartoznak is azzal, hogy anyagiakkal szolgáljanak nekik. (Róm 15:26-27)
...közöljük veletek Isten kegyelmét, amelyet a macedóniai gyülekezeteknek adott... hogy képességeik szerint, igen, és képességeiken túl is, szabadon hajlandóak voltak... gondoskodjatok arról, hogy ti is bővelkedjetek ebben a kegyelemben... [hogy] a ti bőségetek pótolja az ő hiányukat... hogy egyenlőség legyen [az evangélium szolgálatában]. (2 Kor 8,1-14)
Sokan bíznak Istenben, hogy természetfeletti módon növelje az anyagiakat az Isten országát szolgáló kezdeményezések finanszírozására. Az egyik ok, amiért Isten gazdagságot bocsát a pogányok rendelkezésére, hogy segítse a jeruzsálemi szenteket (Iz 60:5).
ide özönlik a nemzetek kincse [Jeruzsálemhez] (Iz 60,5)
Miért valóság a 100 millió közbenjáró Izraelért?
Sok év alatt az Úr számos embernek adta meg a számot: 100 millió közbenjáró Izraelért, különböző módokon. Eric Watt, Jason Hubbard (IPC) és csapata az elmúlt években többször is meglátogatta az IHOPKC-t. Ők képviselik és rendszeresen kommunikálnak olyan vezetőkkel, akik összesen több, mint 5000 imahálózatot vezetnek, amelyek együttesen 130 millió hívőt foglalnak magukban (először nehezen hittem el ezeket a számokat). Legutóbbi látogatásuk alkalmával (2022. december), megosztották, hogy ennek a több, mint 5000 imahálózatnak a vezetői és a hozzájuk kapcsolódó 130 millió közbenjáró összefognak, hogy 2023-ban négyszer együtt imádkozzanak a világ egyazon területéért a 110cities.com nevű globális missziós kezdeményezés keretében. Teljesen el vagyok ragadtatva, amikor belegondolok, hogy a történelemben először több, mint 100 millió hívő együtt egyazon földrajzi területért fog imádkozni ugyanazon a napon, egy év alatt négyszer (lásd: Jn 17,21-23).
Ezek 100 millióan Kínáért imádkoztak 2023. január 22-én. Április 17-én a Közel-Keletért fognak imádkozni, Izraelért május 28-án, és Indiáért október 31-én. Ez a 100 millió hívő mélyen elkötelezett Jézus és a nagy missziós küldetés iránt, de sokan közülük még nem kapcsolódnak az Úr Izraelre vonatkozó bibliai céljához. De egy napon (május 28-án) ez a 100 millió ember imádkozni fog Izraelért, ahogyan január 22-én Kínáért imádkoztak. De a május 28-át megelőző 21 napon keresztül több, mint 1 millió közbenjáró fog böjtölni és imádkozni, kérve a "Szentlelket, hogy lesből rajtuk üssön" azáltal, hogy megjelöli ennek a 100 milliónak a szívét az Ő szándékaira Izraellel kapcsolatban.
Összefoglalva: csatlakozz ahhoz a több, mint 1 millió emberhez, akik minden nap legalább egy órán át imádkoznak Izraelért - egyedül vagy többedmagával (Mt 18,20) virtuálisan vagy személyesen, hogy imádkozzanak Izraelért ÉS kérjék a Lelket, hogy érintse és jelölje meg a 100 milliót május 28-án.
Anyagok
Mike Bickle: Globális Izajás 62 böjt (PDF) (magyarul)
(kinyomtathatod, hogy megoszd a bibliaköröddel, stb.)
Tom Craig: Isaiah 19
könyv (angolul)
Miért tartjuk olyan fontosnak, hogy Jeruzsálemért és Izraelért imádkozzunk?
Izrael nemzeti szintű megtérése (ApCsel 3,19) és annak megvallása, hogy Jézus a Messiás (Mt 23,39) mélyen kapcsolódik Jézus második eljöveteléhez, a nagy missziós küldetéshez és hogy legyen "élet a halálból" az egész föld számára (Róm 11,15).
Jézus addig nem tér vissza, amíg Jeruzsálem vezetői el nem ismerik őt Messiásnak a Zsoltárok 118,26 szerint.
Jeruzsálem, Jeruzsálem […] nem láttok engem mostantól fogva mindaddig, [utalás Jézus visszajövetelére] amíg azt nem mondjátok: Áldott, aki [Jézus] az ÚR nevében jön! [így elismerve Őt Messiásként – Zsolt 118,26] (Mt 23,37-39)
Péter kihirdette, hogy az Atya addig nem küldi vissza Jézust a mennyből a földre, amíg Izrael nemzetében sokan nem tartanak bűnbánatot és meg nem térnek a "minden dolgok helyreállításának idejével" összefüggésben, amelyről a próféták beszéltek (ApCsel 3,19-21).
Tartsatok tehát bűnbánatot és térjetek meg, hogy eltöröljék bűneiteket [Izraelét], s hogy [...] elküldje [...] Jézus Krisztust. Őt ugyan az égnek kell befogadnia [megtartania az Atya jobbján] minden dolog helyreállításának az idejéig, amelyről Isten szólt századok óta szent prófétáinak ajka által. (ApCsel 3,19-21 KNB)
Pál azt tanította, hogy Izrael nemzetét "féltékenységre sarkallja" a kapcsolat Izrael Istenével (Róm 11,11), amit sok pogány hívő életében fognak látni. Voltak egyes zsidók, akiket egy nem zsidó féltékenységre ingerelt, de ez nemzeti szinten még nem történt meg Izraellel.
Ez biztosan meg fog történni abban a nemzedékben, amikor az Úr visszatér, amikor "a pogányok teljessége" nyíltan megmutatkozik (Róm 11,25) - amikor pogány hívők milliói járnak érett szeretetben, erőben és Isten céljainak megértésében (beleértve az Izraellel kapcsolatos terveit is). Ez ahhoz fog vezetni, hogy "egész Izrael" eljut az üdvösségre (Róm 11,26).
[...] az ő [Izraelé] elbukásuk révén jutott el az üdvösség a pogányokhoz, hogy féltékennyé tegye őket. [...] én a pogányok apostola vagyok, büszkén teljesítem szolgálatomat, mert ezzel talán féltékennyé tehetem véreimet, és így megmenthetek közülük többeket. [...] Izraelnek csak egy részét érte a megkeményedés, amíg a pogányok teljes számban be nem jutnak, és így az egész Izrael üdvözülni fog (Róm 11,11.13-14.25-26 STL)
Amikor "egész Izrael" üdvözül (Róma 11,26) - ez a világ számára "halálból életet" fog eredményezni (Róma 11,15). Isten áldása Izraelen összefügg a nagy missziós küldetés teljességével és azzal, hogy az Ő dicsősége elborítja a földet.
Hiszen ha elzárkózásuk [Izraelé] a világ kiengesztelődését jelentette, mi más lesz befogadásuk, ha nem élet a halálból [beleértve a nagy missziós küldetés beteljesedését]? (Róm 11,15 STL)
Jézus Jeruzsálemet az Ő városának nevezte - a nagy király városának (Mt 5,35; vö. Zsolt 48,2).
[Jézus mondta] [...] Jeruzsálemre, mert az a nagy Király városa (Mt 5,35 RUF)
[...] az egész föld öröme, a Sion hegye, [...] a nagy királynak városa. (Zsolt. 48,3 KG)
Az Úrnak nagy a szenvedélye és szeretete Jeruzsálem iránt.
Így szól a Seregek Ura: Forró, féltékeny szeretettel szeretem én Siont [Jeruzsálemet], és nagy haragra gerjedtem miatta. Így szól a Seregek Ura: Visszatérek én Sionhoz, és Jeruzsálemben akarok én lakni (Zak 8,2-3 KNB)
[...] Özönlik majd hozzá [Jeruzsálemhez] valamennyi nép. Eljön a sok nép, és ezt mondják: Jöjjetek, menjünk föl az ÚR [...] házához! [...] Sionról jön [...] az ÚR igéje Jeruzsálemből. (Iz 2,2-3 RUF)
A Szentírás csak két városért parancsolja, hogy imádkozzunk: a városért, amelyben élünk (Jer 29,7) és Jeruzsálemért.
Könyörögjetek Jeruzsálem békességéért; legyenek boldogok a téged szeretők! (Zsolt. 122,6 KG)
Munkálkodjatok annak a városnak békességén, ahova fogságba vittelek titeket, és imádkozzatok érte az Úrhoz, mert annak békességétől függ a ti békességetek is! (Jer. 29,7 KNB)
Isten megígérte, hogy a végső időkben kifejezetten Jeruzsálemért emel közbenjárókat. Ő szuverén módon fog "állítani", "kijelölni" vagy "megjelölni" olyan közbenjárókat, akik élik és aktívan részt vesznek abban, hogy emlékeztessék az Urat a Jeruzsálemre vonatkozó ígéreteire, amikor Jeruzsálemet dicséretté teszi a földön, vagyis amikor Jézus visszatér. Az Izajás 62,6 tehát egy végidős ígéret, amely most fokozódik az egész földön. Az Úr az évek során számos embernek megmutatta, hogy 100 millió közbenjárót fog támasztani Izraelért az Ő visszatérése előtt.
Falaidra, Jeruzsálem, őröket rendeltem [állítottam, RUF]; egész nap és egész éjjel, sohase hallgassanak! Ti, Akik az Urat emlékeztetitek [közbenjárók], ne legyen nyugtotok; és ne hagyjatok nyugtot neki, míg helyre nem állítja Jeruzsálemet, és dicsőséggé nem teszi a földön [Jézus visszajövetelekor]! (Iz 62,6-7 KNB)
Isten megígérte, hogy megvédi azokat, akik Jeruzsálemért gyászoltak vagy imádkoztak az alatt az időszak alatt, amikor Jeruzsálem gonoszsága felett ítélkezett, amikor i. e. 586-ban elküldte a babiloni sereget, hogy elpusztítsa a várost.
Akkor kiáltotta [...] : "Közeledjenek azok [az angyalok], akik a város [Jeruzsálem] felett őrködnek... és az Úr ezt mondta neki [egy angyalnak]: "Menj át... Jeruzsálem közepén, és tegyél bélyeget azoknak az embereknek a homlokára, akik sóhajtoznak és sírnak mindazok miatt az utálatosságok miatt, amelyek benne [Jeruzsálemben] történtek.". A többieknek pedig azt mondta...: "Menjetek át a városon és öljetek; szemetek ne kímélje..." (Ezek. 9,1-5 NKJV fordítás).
Örüljetek Jeruzsálemmel! [...] mindnyájan, akik szeretitek! [...] mind, akik gyászoltátok! (Iz 66,10 RUF)
Ez lesz az első alkalom a történelemben, hogy jóval több mint 1 millióan fognak napi 24 órán át, 21 napon keresztül imádkozni Isten Izraelre vonatkozó ígéreteiért. Ennek az imakezdeményezésnek az egyedisége önmagában is az idők jele, és Isten "kitűzött ideje egy még meg nem teremtett nemzedéknek", hogy közösen vegyenek részt az Ő Izraellel kapcsolatos céljaiban (Zsolt 102,14.19).
14Te majd [...] megkönyörülsz Sionon [Jeruzsálemen], mert itt az ideje, hogy megkönyörülj rajta, valóban itt az [megszabott, KG] ideje! 19Jegyezzék fel ezt a jövendő nemzedéknek, hadd áldja az Urat az a nép, amelyet majd teremt. (Zsolt 102,14.19)
Ez a 21 napos böjt egy „globális Eszter-pillanat” (Eszter 4,14-16), amely jelentős „előlege” lesz a végső, döntő globális Eszter-pillanatnak, amikor hívők milliói fognak imádkozni, bátran kiállni Isten Izraellel kapcsolatos céljaiért (ahogyan a Szentírásban látni), és kiállni Izrael mellett, miközben az antiszemitizmus növekszik Jézus visszatéréséig (Zak 14,1-5). Ez a böjt napjainkban is fontos, mivel Izraelnek több, nagyon jelentős konfliktussal kell szembenéznie.
Mert ha te most némán hallgatsz [nem reagálsz], a zsidók kaphatnak módot máshonnan a szabadulásra és menekvésre [...] Ki tudja, nem éppen a mostani idők miatt jutottál-e királynői méltóságra? Eszter ezt üzente vissza Mordokajnak: Menj, és gyűjts össze minden zsidót [...], és böjtöljetek értem [...] Magam is ugyanígy böjtölök szolgálólányaimmal. Akkor aztán [...] bemegyek a királyhoz, s ha el kell pusztulnom, hát elpusztulok.” (Eszter 4,14-16)
Hisszük, hogy ez a 21 napos globális Izajás 62 böjt katalizátorként fog hatni az Izraelről szóló biblikus beszélgetés felgyorsítására Krisztus testén belül világszerte ebben az órában. Ez a böjt május 28-án, pünkösd vasárnapján ér véget. Ezen a napon 100 millió hívő fog együtt imádkozni Izraelért — lásd a 110Cities.com oldalt.
Ez a szöveg csak általános elképzelésekkel szolgál arra vonatkozóan, hogy miért fontos Jeruzsálem. Nem egy átfogó teológiai megnyilatkozás.
Isten nagy családi terve - 5 lényegi rész (Róm. 11)
Pál sürgetőnek érezte, hogy Krisztus teste megértse Isten tervét Izrael üdvösségére vonatkozóan.
Nem akarom,[...] hogy [...] meg ne ismerjétek azt a titkot, hogy a vakság Izraelnek csak egy részében következett be, addig, amíg a nemzetek összessége be nem lép, s így majd egész Izrael üdvözül [...] (Róm. 11,25-26 KNB)
[...] jutott el az üdvösség a pogányokhoz, hogy féltékennyé tegye őket [Izraelt]. Ha pedig elbukásuk [Izraelé] [...] lett, kudarcuk meg a pogányok gazdagságává, akkor mennyivel inkább az lesz, ha eljutnak a teljességre? (Róm 11,11-12 STL)
A Róma 11-ben Pál 5 részt emelt ki Isten tervéből, hogy az evangéliumot eljuttassa a nemzetekhez. Isten misztériuma az Ő "titkos tervére" utal, amelyet elrejtett, amíg ki nem nyilatkoztatta az apostoloknak (Ef 3,5.9).
1. rész: Izrael lelki vakságának titka még most is jelen van (11,25).
2. rész: A pogányok teljességének misztériuma Jézus visszatérése előtt bekövetkezik (11,25).
3. rész: A pogányok által Izrael féltékenységre ingerlésének misztériuma, mielőtt Jézus visszatér (11,11).
4. rész: Egész Izrael megváltásának misztériuma Jézus visszajövetelével összefüggésben (11,26).
5. rész: Izrael teljességének misztériuma (11,12), amely az millenniumi földet Isten dicsőségével tölti be (Hab 2,14), az Atya nemzetközi szerető családjával összefüggésben (Jn 17,23).
1. RÉSZ: IZRAEL LELKI VAKSÁGÁNAK TITKA (RÓM 11,25)
Izrael lelki vaksága részleges és átmeneti. Így mindig is volt egy maradék zsidó hívő Jézusban, és ez a maradék az elmúlt 40 évben drámai módon tovább növekedett.
Az, hogy Izrael elutasítja Jézust, nem teljes (11,1-10) és nem is végleges (11,11-32).
Nem akarom, testvérek, hogy [...] meg ne ismerjétek azt a titkot, hogy a vakság Izraelnek csak egy részében következett be, addig, amíg a nemzetek összessége be nem lép (Róm 11,25 KNB)
2. RÉSZ: A POGÁNYOK TELJESSÉGÉNEK TITKA (RÓM 11,25)
A pogányok teljessége magában foglalja az üdvözültek teljes számát, akik az isteni jellem és erő teljességében járnak, akik Isten narratívájának teljességét magukévá teszik, ami Isten céljainak beteljesedését eredményezi.
[...] vakság Izraelnek csak egy részében következett be, addig, amíg a nemzetek összessége be nem lép (Róm 11,25 KNB)
3. RÉSZ: IZRÁEL FÉLTÉKENYSÉGRE INGERLÉSÉNEK TITKA (RÓM 11,11)
Izráel egy napon féltékenységre fog ingerülni, és azt fogja kívánni, ami megvan a pogány hívőknek az Izráel Istenével való lelki kapcsolatukban, mivel világosan látják a "pogányok teljességét". Isten a pogányokat fogja használni Izrael nemzetének üdvösségére (11,11) - Izraelre hatni fog a pogányok iránt tanúsított kegyelem (11,31). Isten terve az, hogy az Ő egész népe kapja is és adja is a meg nem érdemelt kegyelmet.
[...] jutott el az üdvösség a népekhez, hogy Isten féltékennyé tegye Izráelt. [...] hogy a nektek [nemzeteknek] adott irgalom révén végül ők is irgalmat nyerjenek. Mert Isten [...] hogy mindenkin megkönyörüljön. (Róm 11,11.31-32 RUF)
4. RÉSZ: EGÉSZ IZRAEL ÜDVÖSSÉGÉNEK TITKA (11,26)
Izrael lesz az első nemzet, amely teljesen üdvözül és igazságosan él (Ézs 60,21). Szó szerint a zsidó nép 100%-a, amely túléli a nagy megpróbáltatást ("Jákób nyomorúsága", Jer 30,7), szeretni fogja Jézust, és igazságban fog járni (Iz 45,17, 25; 59,20; 60,21; Zak 12,10; 13,9; 14,20).
és így üdvözülni fog az egész Izráel, amint meg van írva [...] (Róm. 11,26 RUF)
Néped [Izrael] csupa igazakból áll, [és] örökre birtokba veszik az országot [...] az én dicsőségemre. (Iz 60,21 KNB)
5. RÉSZ: IZRÁEL TELJESSÉGÉNEK TITKA (RÓM 11,12)
Izrael teljességének misztériuma (11,12) azt eredményezi, hogy a földet betölti Isten dicsősége (Hab 2,14) összefüggésben Isten nemzetközi szerető családjával, amely túlárad a meg nem érdemelt kegyelemmel (11,32).
Ha pedig elbukásuk [Izraelé] a világ gazdagságává lett, [...] akkor mennyivel inkább az lesz, ha eljutnak a teljességre? [...] mi más lesz befogadásuk [Izrael befogadja Jézust], ha nem élet a halálból [millenniumi föld]? (Róm 11,12.15 STL)
Isten misztériuma az Ő nemzetközi szerető családját eredményezi (Jn 17,23). Isten teljessége csak akkor árad ki, ha mind Izrael, mind a pogányok teljessége összejön (Ef 2,15 3,6-10, 19).
én őbennük [hívő zsisók és nemzetek] és te énbennem, hogy teljesen eggyé legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te küldtél el engem, [...] (Jn 17,23 RUF)
[...] hogy békességet szerezve a kettőt egy új emberré teremtse önmagában. (Ef 2,15 RUF)